Відгук на чудовий фінал трилогії довжиною в 17 років - Dreamfall Chapters

Допис імпортовано зі старої версії сайту.

Dreamfall Chapters – це епізодична пригодницька гра з елементами ролівки та квесту. Розробила та видала її студія Red Thread Games .

Red Thread Games – це назва нової компанії основної авторами The Longest Journey і Dreamfall: The Longest Journey , а саме сценаристом та дизайнером Рагнарем Торнквістом і деякими ветеранами вихідцями з Funcom . Ліцензувавши права на серію у Funcom він встиг потрапити на хвилю популярності Kickstarter . Розробка Dreamfall Chapters була профінансована фанатами серії, які пожертвували понад півтора мільйона доларів через сайт Kickstarter і « Норвезьким інститутом кіно ». Після деяких роздумів було вирішено випускати гру в епізодичному форматі, що і відбувалося протягом досить тривалого часу: перша частина вийшла в жовтні 2014 року , а завершилася вся ця історія з появою п’ятої серії в червні 2016 року . До речі, незважаючи на назву, Dreamfall Chapters діляться на п’ять книг, а ті вже, в свою чергу, на тринадцять глав суцільний нумерації, вкупі з прологом, епілогом і чотирма інтерлюдіями.

Геймплей змінився на краще, порівняно з попередніми іграми серії. Це все ще пригодницька гра з загадками, але з помилок першої Dreamfall явно були зробилені висновки. Правда зі звичного ряду вибиваються завдання на стелс, але ворогів настільки легко обійти, що такі моменти здаються швидше способом урізноманітнити проходження і трохи полоскотати собі нерви, ніж якимось серйозним випробуванням. Загадки залишилися на тому ж рівні як у Dreamfall , тобто не надто складні, але і не зовсім прості. Більшість з них вирішується простим і логічним способом.

Але справді гра сильно розквітає в діалогах, вони тут шикарні. Перед репліками завжди можна послухати роздуми персонажа, що дозволяє краще дізнатись героїв і звісно таким чином вирішується одвічна проблема, що написане не рідко не відповідає сказаному. Автори зробили все для того, щоб кожен вибір здавався важливим і між главами гри нам регулярно нагадують, як саме наші дії вплинули на події та персонажів. Також видно, що Chapters поважає вибір гравця і у кожної дії обов’язково є свої наслідки, які не завжди приємні. Якщо ви вирішили стратити лиходія, то добре подумайте, а чи захочуть ваші друзі спілкуватися з холоднокровним вбивцею, якщо вирішите відпустити, а чи не накоїть він ще більше лиха. Деякі наслідки бувають дуже не очевидні, тому зважайте, бо ваші вчинки можуть змінити цілі гілки сюжету, а також будуть мати впливають на долі ваших друзів та близьких. Як мінімум саме задля цього Dreamfall Chapters варто проходити декілька раз, правда кінцівка тільки одна.

Світ Dreamfall взагалі є парадоксальним і балансує між ідеєю свободи вибору і фаталізмом. Пригоди Зої – це історія зі початком і звісно кінцем. Стежок в цій історії цілий лабіринт і сама подорож значить набагато більше, ніж пункт призначення, а долі навіть людей важливіші, аніж баланс. У Chapters цю ідею нарешті вдалося не тільки показати, а й повноцінно передати в геймплеї.

У гри є свій характер і власна палітра. Це мабуть найбільш зріла гра в серії і довгоочікуваний баланс між легковажним The Longest Journey і меланхолійним Dreamfall . Персонажі залишилися цікавими та зворушливими, яскраві фарби стали яскравішими, а похмурі, в свою чергу, ще більш похмурими. Якщо в попередніх частинах завойовники та всесвітня корпорація здавалися серйозним, але все ж дуже абстрактним злом, то тут ми нарешті на власні очі бачимо наслідки їх дій і зламані нами долі. Але тут нічого дивного, адже Торнквіст ніколи не соромився користовуватись всією палітрою почуттів людей.

Без втрат не обійшлося, адже сюжетних гілок за цей час накопичилося стільки, що багатьох персонажів довелося просто відкинути, не в останню чергу це сталося через брак фінансів, занадто масштабний всесвіт вони створили. Але автори змогли викрутитися і дуже тонко відчули, які елементи найважливіші для центральної історії.

Навіть якби остання глава Chapters була одною та єдиною, то вона все одно стала б майже ідеальним фіналом. Саме її гравці так чекали довгих десять років. П’ята книга приголомшує, змушуючи забути і про деякі нерівності в середині сюжету, і про побоювання щодо того, чи не загубиться основна історія під купою побічних ліній. Кінцівка не тільки розставляє всі потрібні точки, але і тонко з’єднує всі сюжети, перекидаючи несподіваний місток до The Longest Journey . Гра, яка могла б стати завершенням дилогії, раптом виявилася фіналом всієї трилогії. Але головне, що крім довгоочікуваного завершення ми отримали цілком нову подорож, яка переносила нас по світах снів та міфів, ми зусрічали нових персонажів та болісно з ним розлучалися. Нескінченне подорож, в якій серця наших героїв важливіші всяких головоломок і екшену, а неходжені тропи ваблять значно сильніше, аніж перемоги та нагороди.

Отже ми отримали чудове завершення довгої та прекрасної історії, в яку варто зіграти кожному. Dreamfall Chapters завершує та ставить крапку у наших пригодах довжиною в 17 років , якщо рахувати з виходу першої гри в 1999 році .

Четверта гра серії ( The Longest Journey Home ) нажаль ніколи не побачить світ.