Відгук на глобальну стратегію від Paradox зі значним нахилом в економіку

Допис імпортовано зі старої версії сайту.

Victoria 2 - це чистокровна глобальна стратегія від Paradox , вони її розробили, вони і видали.

Часові рамки гри такі: почнемо з 1836 року, а закінчимо 1936 роком, продовжити можна вже в Hearts of Iron 4 , правда реалізація перенесу свого збереження в наступну гру реалізована тільки з Crusader Kings 2 в Europa Universalis 4 .

На відміну від інших ігор Paradox , ця гра має значний нахил в економічну частину. Гроші (а саме наш бюджет) ми отримуємо з податків (хоча трішки можна отримати і з субсидій від інших держав), податки збираються з громадян нашої державати, які розділені на три групи: багаті (аристократи та капіталісти), середній клас (чиновники, службовці, військові офіцери, священники та кустарі), бідні (ремісники, селяни, робочі, солдати і раби). Також під час війни ми можемо отримати трішки грошей від іншої держави у вигляді субсидій. І останній вид доходу - це шахти з цінними металами.

Без заводів ви теж далеко не втечете, на них виробляється необхідні населенню предмети побути, які задовільняють їх потреби, а також завдяки ним ми поповняємо наші запаси, які дуже знадобляться для формування армії та війни. Заводи можна будувати самому або ж доручити це капіталістам, але для їх появи (ще і бажано їх побільше) вам потрібно створити їм умови, наприклад знизити податки для багатих і прийняти необхідні закони (кожна політична партія має свої погляди на ті чи інші закони). Також його може побудувати інша держава, але це віє певними ризиками. Заводи бувають різні і де попало їх будувати не варто, наприклад заводу по виробництву консерв, потрібно: зернові культури, рогата худоба, риба і трішки сталі і само собою робочі, які будуть на ньому працювати. Перший рівень заводу 10 тис. робочих місць, кожен наступний ще по + 10 тис… Заводи взаємозалежні, для роботи танкового заводу нам необхідно налагодити виробнитво автотраспорту і електроприладів, для налагодження виробнитва яких нам теж знадобиться якісь вироби з інших заводів, а так далі. Можна звісно все це купити на світовому ринку, але це добре вдарить по нашій економіці, тобто краще налагодити виробництва якомога більшої кількості виробів. Також завод може збанкрутувати і щоб цього не сталося, то його можна підтримувати державними субсидіями, коли і наскільки це доцільно, вирішувати вам у кожному окремому випадку.

У грі є рейтинг держав. Рейтинг нашої держави вимірюється в очках, які бувають трьох видів: військові, промислові і за престиж. Далі вони сумуються і оптримуємо місце нашої держави в світовому топі. Перша 8-ка - це великі держави, друга 8-ка - це колоніальні держави, далі йдуть цивілізовані держави, нецивілізовані, відсталі, частково вестернізовані. Також присутня сфера впливу вашої держави, вона доступна тільки “Великим державам” з першого топу 8.

Дипломатія і політика теж важливі аспекти гри.

Для любих дипломатичних дій витрачаться дипломатичні очки, які з часом поновлюються, а швидкість поновленння вже залежить від крутості вашої держави (топ 8 великих держав) і прокачаності ваших технологій. Ці дип. очки ви можете потрати на: об’яву війни або її закінчення мирною угодою (також вони тратяться на додання нових цілей під час війни, наприклад на ще одну провінцію або колонію чи накласти обмеження на її армію), покращення (чи погіршення) стосунків з іншою дорежавою, покращення (чи погіршення) думки ішної держави про вас, формування casus belli і на дії (закриття посольства, дискридитація та висилка радників іншої держави) з вашими сателітами (залежними від вас державами) і країнами в вашій сфері впливу.

Політика представлена тут:

  • політичними партіями (комуністи, фашисти, реакціонери, ліберали, соціалісти, консерватори);
  • формами правління (пролетарська диктатура, президентська диктатура, буржуазна диктатура, фашистська диктатура, абсолютна монархія, республіка, конституційна монархія, королівське правління, не всі з них доступні на початку гри і відкриваються тільки за певних умов і плину часу, це ж стосується і партій) вашою державою;
  • реформами, які поділяються на два види: соціальні і політичні. На реалізацію одної реформи потрібно мати 50%+ підтримки в верхній палаті.

У грі присутня технологічна гілка, яка має вплив на всі аспекти гри. Вона поділена на 5 частин: армія, флот, культура, промисловість і комерція. Армія і флот нам знадобляться під час війни, промисловість і комерція впливають на економіку, а культура на населення. Швидкість вивчення технологій залежить від: статусу держави, грамотності населення (яка покращується національними пріоритетами на священиків), рандомних рішень, ну і маєме певне базове значення, яке є у всіх.

Кожну державу населяють люди, тут вони представлені у вигляді колонки цифр з точністю до одиниць. Ми маємо міста з яких сладаються провінції чи колонії, там живуть люди, які можуть бути основної культури (чи кількох культур) та визнаної культури (чи кількох культур), всі решта підпадають під категорію невизнаних культур. Щоб наша держава розвивалася, потрібен ріст населення (бо наші громадяни працюють на наших заводах, служать у війську і тд.). Він залежить від:

кількості населення, тобто, чим більше людей в державі, тим більший буде приріст;
технологій, наприклад покращена медицина і тд.
реформ, а саме медичної реформи.

Також наші громадяни можуть з провінцій перебратися в наші колонії або ж взагалі покинути країну і іммігрувати в США (або іншу державу, але в США демократія і сильний баф на притягування мігрантів). Щоб зробити з колонії провінцію, потрібні колоніальні очки, які залежать від технологій, кількості і прокачки портів, а також кількості і якості флоту. Далі в колонії потрібно мати 1%, від загальної кількості населення, чиновників визнаної або основної культури. Щоб пришвидшити їх появу, потрібно поставити національний пріоритет на чиновників. Кількість національних пріоритетів залежить від технологій і прокачаності вашої держави, також нац. пріоритети бувають: на буд. залізних доріг, підтримку тих чи інших партій, виробництво тої чи іншої галузі промисловості, дипломатію, імміграцію і підвищення кількості певних груп наших громадян (чиновники, солдати, священники і тд.).

І останнім рішенням, коли дипломатія не спрацювала, є війна, яку інколи вважають продовженням політики. Для війни нам потрібні люди, які будуть служити в піхоті і на флоті. Ми можемо формувати нові підрозділи професійної армії, на це піде значний час, величина якого буде залежати від кількох параметрів (технологій, величини наших запасів), а можемо провести мобілізацію і дуже швидко наростити армію, але вона буде не професійна, тобто слабша за регулярну. Також технології вирішують все, технологічна з часом, але малочисельна, армія, може розбити значно більшу по кількості, але слабо організовану і відсталу в технологіях армію. Величина вашого регулярного війска залежить від кількості населення і сили вашої економіки і промисловості. Немає сенсу в супер великій армії, якщо вона з’їсть ваш бюджет і зробить вас банкрутом.

В підсумках можу всяко радити гру всім, хто любить стратегії від парадоксів і просто хороші глобальна стратегія. Правда щоб освоїти всі аспекти Victoria 2 вам доведеться заплатити часом, у вас на це підуть десятки годин, але повірте, воно того варте.

А ще в грі можна виділити Україну та грати за неї.